onsdag 30 maj 2012

Traskade förbi affären en sväng!

Mitt busskort gick ut igår och eftersom vi reser bort snart känns det inte speciellt nödvändigt att köpa ett nytt så istället får jag gå eller åka inlines dit jag ska! Är ledig fram tills fredag då jag tänkte vakna en timme tidigare och ta inlinesen till jobbet (ca 8 km). Blir en del fram och tillbaka. :)

Iallafall, eftersom jag inte kunde åka buss eller har något körkort så tog jag min fiina dramaten (pensionärspoäng!) och gick dom cirka 9 kilometerna fram och tillbaka till Ica. Vi har en Konsum som är absolut närmare, men dom har inte Nystart som jag ville köpa. Tyvärr så var dom slut på Ica också, bummer. :(
 

Undrar vad tjejen i kassan tänkte när hon såg min kundkorg. :)
Har marabou premium alltid haft en kokosversion förresten?? Har missat den totalt, köper alltid mint eller apelsinkrokanten. Är iallafall överlycklig nu och hoppas att det inte är något temporärt! <3

Har stoppat undan allt i skafferiet och ska inte tas fram förrän jag sitter på planet och formtoppningen officiellt är över och bibehållningen tar vid.  
Köpte den enda av Funlight stevia som jag inte har prövat än, Strawberry Marula! Den smakade somrigt och var god trots sötningsmedelsmaken som finns i alla Funlights.
Testade också två av dom nya lokasmakerna! Banana kiwano och Strawberry liquorice!
Tycker att bananvarianten verkligen smakar skumbanan (som bodycomf skrev i sin blogg), men skumbanan är ju gott trots sin oäkta smak! Kommer funka finfint i vodkadrinkar i sommar!
Jordgubb och lakritsvarianten smakade faktiskt mest lakrits. Lite annorlunda med lakrits i vatten, men absolut inte dumt. Är inte besviken på någon av sorterna faktiskt. :)

2 kommentarer:

  1. Jag har också nyligen upptäckt marabou cocos! Riktigt god! :) Och allt det andra som du köpte. Gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kokosen var verkligen underbar! ;) Fast ikväll blir det en lite nyttigare kvarg/mango/kiwidessert istället!

      Radera