söndag 16 september 2012

Fettkaffe!

Innan träningen idag så provade jag "fettkaffet" som det har vart så mycket rabalder om.

Dock så testade jag inte den där smör/kokosoljeblandningen på 70 gram fett som ståhejet mest har handlat om utan en lite mildare variant som jag hittade här.

En matsked kokosolja, en tesked kakao, ett ägg och en och en halv deciliter kaffe. Vispa upp och drick!

Recension: Såg god ut! Smakade väl inte mycket mer än "okej". 
Tycker att kokosoljesmaken kom fram för mycket. Trots att jag älskar kokos så kan oljan ibland ha en bismak som inte fungerar i alla sammanhang.

Det här kanske blir något jag tar till ifall jag tränar senare än vanligt och inte har lust att vara superhungrig innan min första måltid.

Tränar jag vanlig tid så kommer jag nog att köra på mitt vanliga kaffe eller koffeinpiller! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar