tisdag 11 september 2012

Spontan mindfulness nr.2!

En till spontan mindfulness! Fast kanske inte lika nyttig, men ändå.

Cyklade hem till en väninna igår kväll som bor en mil bort och så drack vi några glas rött vin, och några glas till och några till.. så vart klockan helt plötsligt halv tre och jag skulle cykla hem. Inte smart alls, jag vet.

Vanligtvis kan jag cykla med "autopiloten" på och slappna av, men det gick inte alls.. krävdes full fokus!

Det häftiga var att det var extremt dimmigt, helt tomt och öde och man hörde bara nattliga skogsljud. Grädden på moset var ett råddjur som stod och spanade på när jag susade (skojar, jag cyklade i snigelfart och lite halvvingligt) förbi.

NU ÄR DET IALLAFALL SLUT MED ALKOHOL (ja, för mig krävs det versaler) i en månad! Ska köra vitt, vitt, vitt och fylla dagarna med träning, picknickar, studier, jobb, biobesök och liknande istället!
En välbehövlig lever-detox!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar