fredag 14 september 2012

Projekt Hulken, första veckan!

Så "Projekt Hulken" har jag valt att kalla min fokus på definierade muskler just nu! I december hoppas jag på att ha nått mitt mål! Så 12 veckor kvar tills den första december!

Som jag skrev tidigare så ska jag börja göra en veckovis utvärdering varje fredag som gäller både kost och träning! Summan av kalorierna är EFTER att jag tagit bort de kalorier som jag förbränt av träningen, så har ätit ännu mer mat än det verkar. ;)

Här kommer den:

Vecka  1 (med start fredagen den 7/9):

Fredag: 2731 kcal, en timmes cykling.
Lördag: 2494 kcal, en timmes cykling.
Söndag: 2588 kcal, en timmes cykling och 45 minuter muskelträning.
Måndag: 3198 kcal, 1,5 timmes cykling och ett core-pass.
Tisdag: 2751 kcal, vila.
Onsdag: 1754 kcal, 55 minuter aeorobics, 55 minuter muskelträning.
Torsdag: 1860 kcal, 55 minuter stepup intervallträning.

Summa: Nöjd! Bara ätit bra mat och en genomsnittlig kalorimängd på ca 2500 (efter träning). Har funderat lite på "hur mycket" man egentligen får äta, men eftersom jag vill bygga muskler och gärna samtidigt förlora fettprocent genom periodisk fasta så har jag bestämt mig för att fortsätta såhär och se hur det utvecklar sig! Känns inte som att jag blir större i kroppen, snarare tvärtom, men vi får se! När det kommer till träning så kör jag nästan bara gruppträningar eftersom det passar mig just nu jättebra, förutom cyklandet då!

Magrutor, here I come!




2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag har tyckt det är svårt att bygga magmuskler, även under 4 månader hård satsning faktiskt. Som tur är var dom ok innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska köra hårt och hoppas att det går vägen iallafall. :P

      Radera