söndag 16 september 2012

Vill gnälla!

Mjölksyra: Har inte stenkoll på hur mjölksyra känns. Har ju aldrig styrketränat intensivt, men sprungit och cyklat och då kan man ju ibland få en lite brännande känsla i benen när det blir tufft.. men det HÄR är hemskt. Det ilar och värker och är nästan outhärdligt när jag kör tungt och tar ut mig själv. Är det mjölksyra? Eller har jag gått ut för hårt och slitit ut mig själv?
 
Knäont: Det satte igång redan när jag började cykla rätt intensivt nu i slutet på sommaren. Läste runt lite på nätet och tog rådet att höja sadeln ett snäpp, vilket verkade hjälpa lite, men nu har det kommit tillbaka och starkare!
Känns som att jag har någon slags inflammation i knät och det hugger till när jag gör utfall och knäböj, med eller utan vikter. Skitirriterande.
 
Uh. Vill iallafall inte sakta ner nämnvärt, utan kommer köra på i samma takt, men inte lägga på tyngre vikter och göra mer som jag annars hade gjort, ett tag iallafall, för att se hur det utvecklar sig. Fokusera ordentligt på tekniken också, ifall det är där det brister.


Hm, kanske dags att putsa spegeln...

4 kommentarer:

  1. det låter som du får mjölksyra i benen.. mjölksyra gör ont och är bra att träna då och då OM du har något syfte med det.. Annars bör du sänka vikterna lr repsen lite så du slipper den där mjölksyran :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju mitt projekt Hulken! :( Vill ju bygga muskler. Men du har nog rätt, ska köra lite lugnare och lägga på mer försiktigt. :)

      Radera
  2. sv: tack för din kommentar. Jag försöker denna gången göra det på ett bättre sätt och det känns som jag hittat en strategi som funkar för mig.
    Tankarna är desamma, men jag försöker få lite mer distans till dem. Jag vet ju egentligen vad som är bäst för min kropp, men ibland orkar jag inte kämpa och då blir det lite för lite mat....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra att du försöker iallafall, lycka till! :)

      Radera