onsdag 5 september 2012

Höstlistan!

Stressa mindre.

Problem - lösning:

På jobbet när jag har hundra saker att göra samtidigt och folk kräver att jag ska ha hundra armar - Andas. Ta micropauser (trots att jag kanske går) i huvudet och tänka lugna tankar. Ha en positiv inställning trots att folk runtomkring försöker smitta av sig på mig med sin negativitet. Vara i nuet mer och inte bara fokusera på nästa sak som ska göras.

Studiestress - Plugga såfort det finns bra möjligheter (vilket inte inkluderar kvällsslappandet som ska spenderas i soffan framför bloggar eller tv). Skjut inte upp.

Hinner inte skriva inlägg och ta bilder till bloggen - Sista prion. Ska bara blogga när det känns kul och jag har tid. Ska inte pressa mig själv för att hålla läsarintresset uppe. Bloggar för min egen skull, framförallt, och det ska gynna mig själv!

 Kost.

Ska försöka landa på runt 2000 kcal om dagen med runt 100 g kolhydrater och lite mer fett och protein. Ska hålla skräpmat och godis till en gång i månaden. Däremot lite nyttigare desserter (proteinbollar, bananglass, proteinmuffins, osv.) går an på helgerna och kanske en bit på vardagskvällen om suget slår på.

Träning:

Har börjat på nytt gym och ska satsa hårt! En till två vilodagar i veckan, ska komma iväg på träningspass även om det bara är en halvtimme! Cyklar även till jobbet några dagar i veckan och till vänner. Satsar på muskelbygge och ska se resultatet i slutet på oktober och fundera på om det är dags för en deff/formtoppning.

Pepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar