tisdag 9 oktober 2012

Sockerförgiftning!

Känns som att jag fått en sockerförgiftning. Vaknade upp med magknip och hela kroppen ömmar. Ifall jag inte upplevt samma sak flera gånger förut efter en sockerfrossa så skulle jag tro att jag är påväg att få influensan.

Jag har googlat på det här fenomenet tidigare och den mest troliga anledningen verkar vara att kroppen snabbt fylls med en massa vatten vilket den inte är van vid och därför ömmar huden. Kan vara det, kan vara något annat. Skönt är det inte iallafall.

Idag kör jag fasta. Dels för att jämna ut de 6000+ kalorier jag satte i mig igår och dels för att rensa ur kroppen snabbare så att jag mår bättre imorgon! Dricker massa te nu istället och har inte känt mig speciellt hungrig heller.

Imorgon blir det vanligt kost-intag och träning igen!




1 kommentar:

  1. Otroligt! Jag hamnade på din sida när jag googlade sockerförgiftning. Jag har just vräkt i mig godis, och det känns faktiskt som influensa. Jag fryser så jag skakar.
    Du har kommit på något viktigt här!
    Jag hade ingen aning om att socker kunde ge sådana symptom. Men när jag tänker efter så ser jag den röda tråden.
    Chia

    SvaraRadera