måndag 17 september 2012

God havregrynsgröt?

Kämpar med att försöka tycka om havregrynsgröt!

Trots att jag vill hålla nere kolisarna på en relativt låg nivå (runt 100 gram) så tycker jag att det verkar vara en sån smidig maträtt att slänga ihop när man har bråttom eller dåligt med pengar (slutet på månaden). ;)

Varenda gång jag har försökt så har jag smakat, mått illa, lagt ner det i några månader för att försöka igen efter att ha blivit inspirerad av diverse bloggbilder.

Idag vart den väl lite mer okej, körde två deciliter fiberhavregryn, massa kanel, en matsked kokosflingor och en halv deciliter mjölk.. men det tog ändå runt en halvtimme att få ner med många breaks emellan.

Nästa gång ska jag testa med ett rivet äpple i, hoppas det blir godare. :/




4 kommentarer:

  1. Tips:
    När du blandat gryn och vatten, knäcker du i ett ägg och blandar medan gröten kokar upp. Ha i ekologiskt vaniljpulver och rör om. Kanel.
    När du serverar, servera med blåbär eller hallon och blanda. Gärna färsk frukt att skära ned.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte äta havregrynsgröt, jag vet liksom aldrig om jag borde tugga eller inte. Vidrig konsistens.
    Upptäckte däremot råggröt för några veckor sedan, går ner rätt bra med äppelmos :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är konsistensen som är problemet för mig också? Och att det är så fruktansvärt smaklöst. :/ Råg innehåller gluten som jag försöker undvika, tyvärr. :(

      Radera