lördag 15 september 2012

Freeedagsmys!

Fredagsmys kan man absolut ha utan att avvika från planen!

Till kvällsmyset framför filmen igår åt jag en jättegod pizza på mandelmjöl och med svamp/grönsakstopping!
Efteråt smaskade jag i mig havrekakor som jag experimenterade fram genom att smaka på degen efter varje ingrediens, jättegoda vart dom!

Havrekakor

2 dl fiberhavregryn
1 dl mandelmjöl
1 dl kokosflingor
2 bananer
1 tsk bakpulver
5 msk kokosolja

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingredienserna, mixa kokosoljan och bananerna och blanda sen ihop allting.

Klicka ut 13 stycken (otrevligt nummer, jag vet) på en plåt och platta till lite lätt och in i ugnen i ca 10 minuter, passa och känn av!

Per kaka: 129 kcal, 2 gram protein, 9 gram kolhydrater och 10 gram fett!

Smaaaaaskeeeens!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar