måndag 10 september 2012

Äta samma mat som sin sambo?

Jag och min sambo äter oftast inte samma mat, vilket folk kan tycka är lite konstigt och verka tråkigt.. men för oss är det så extremt mycket enklare. Vi är ju inte samma person bara för att vi lever och bor ihop, och framförallt inte när det gäller vilken kosthållning vi har.

Min sambo är inte onyttig, men han kör väldigt mycket fullkorn/kolhydratsstilen vilket inte fungerar för mig.
Sen är han så matintresserad att han spenderar en timme i köket för att få ihop något medans jag bara brukar öppna kylskåpet och slå ihop något fort. Kanske spendera en kvart på att steka lite vitkål i olivolja och koka några ägg.

Förutom när jag får mina experimenterings-ryck. Då är det kul att spendera lite extra tid och se vad man lyckas trolla fram, men INTE varje kväll.
Igår vart jag dock lite avundsjuk på hans mat, själv åt jag makrill och kesoröra med diverse kryddor, sallad och musli. Han slog sig ner i tvsoffan med någon laxgrej som såg god ut och risröra som jag var mindre intresserad av. ;) Hade redan ätit upp då så var mätt och smakade inte!

NU ska jag pröva en timmes yoga! Prövade ett pass för många år sen, men kände mig för rastlös.. undrar om det känns likadant idag? Efter det kör jag upp tempot med lite core/spinning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar