måndag 17 september 2012

Proteinpulver och stevia!

Har kört rätt länge på ett wheypulver med stevia, kokos och chokladsmak!

Smakar helt okej, men jag har börjat bli lite tveksam kring det här med stevia. Jag var väldigt glad när det kom eftersom det ska vara ett naturligt sötningsmedel.. men hur naturligt är det?

Nu är det ju inte själva bladen man har i pulvret (eller drycker för den delen) utan det har blivit framställt genom en mindre naturlig process antar jag, och även om det skulle vara bladen man använder så läste jag att indianerna i Sydamerika (där det kommer ifrån) använde stevia som ett preventivmedel. Det känns ju kanske inte helt hundra?

Tänker dra ner nästan helt på steviakonsumtionen (såfort pulvret tar slut) och vill köpa ett pulver utan något sötningsmedel eller socker.

Har funderat på ifall jag borde köra på kasein eller vassle.

Gillar att dricka proteinet direkt efter träningen så att jag inte behöver stressa med måltid direkt, så då är väl vassle bättre eftersom det går snabbare in i musklerna... men kasein kan man fluffa bättre. Vilket dilemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar