söndag 20 maj 2012

So and so.

Hm. Undrar om jag jinxade mig själv igen genom att skriva ut här att jag skulle ha en perfekt dag. Lyckades överskrida min gräns en hel del, förstår inte varför 1400 kcal kändes så extremt lite? Vet inte vad min förbränning ligger på eftersom jag bara väger 53-54 (och anses väl av folk som underviktig till mina 173 cm, men det ska jag skriva om i ett annat inlägg), och att jag för tillfället inte tränar mycket mer än
powerwalks och lite jogging.
Landade iallafall på 2800 och ifall jag inte hade börjat räkna kalorier så hade jag tyckt att jag åt lite igår och att det var en lyckad dag. Vilket det också var, på många sätt.

Tror att det är en bra grej för mig nu under formtoppningen att räkna kalorier eftersom jag gjort en kostomställning och får i mig mycket mer energirik och fet mat. Får öka på grönsakerna ännu mer tror jag!

Eftersom jag samtidigt kör periodisk fasta så såg det iallafall ut såhär:

Lunch: Kantarellsoppa med 100 g keso och ägg.

Middag: En burk tonfisk i olja tillsammans med 150 g keso och en stor sallad med en msk fullfet majonnäs i och två ägg.

Kvällsmat: En skål med 1 dl turkisk yoghurt (kesellan var slut) blandat med ett äpple (i bitar), kanel, 1 msk jordnötssmör och 10 sötmandlar.
En annan skål med 1 dl turkisk yoghurt, och 1 skopa chokladproteinpulver!

So far so good. Efter allt det där så kurrade min mage fortfarande argsint så det fick bli mer än två till matskedar js (burken var nästan slut så jag var ju tvungen att skrapa ur den!), en macka gjord på kokosnötsmjöl och ett ägg. Två till dl turkisk yoghurt med vaniljpulver och på grund av ett starkt sötsug en banan och lite russin!

Känner mig inte allt för usel iallafall. Idag är det ju söndag så efter maten ikväll blir det nötbollar till myset i soffan framför en film!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar