måndag 28 maj 2012

Resa bort!

Åker om exakt två veckor till Kalifornien med min sambo för att hälsa på hans familj och funderar lite på det här med hur jag ska lyckas ha en relativt vettig kost och inte tappa kontrollen totalt med bara pizza och godis.

Känns ju inte speciellt kul att både pajja formtoppningen och få tillbaka alla magproblem och hänga där med magknip och gasballongmage. ;O

Kommer ju att bli en hel del festande och alkohol om jag känner mig själv rätt, vilket inte är dom bästa förutsättningarna för att lyckas hålla någon slags vettig linje i övrigt.. men det måste jag göra.
Ska köpa hem en massa keso, grönsaker, fisk, kyckling, avokado, ost och grejer att ha hemma så man inte blir lika frestad att gå ut och äta hela tiden.
Sen ska det bli spännande att se vad dom har för matvaror att välja mellan, det kanske finns en massa grymma grejer. Jordnötssmör borde ju finnas iallafall!
Förhoppningsvis en variant utan socker, även om sambon rynkar lite på näsan åt den ekologiska varianten som vi har hemma.

Många har ju lite förutfattade meningar om vad för slags mat folk äter där borta, men det är så extremt stor skillnad på vilken del av amerika man pratar om. I norra Kalifornien så är det inte alls samma tänk som i södra Texas så jag har rätt så höga förhoppningar och tror att det kommer att gå bra.

Självklart så kommer jag att pröva amerikansk pizza, glass och godisar.. men i LAGOM mängd. (Lagommängdlagommängdlagommängd).
Måste ha det som ett litet mantra iallafall, för själva semester/slackermentaliteten kan sätta käppar i hjulen trots en grundlig planering. ;)

Planen:

1. Basen i all mat (med få undantag) ska vara sallad.

2. Fortsätta med periodisk fasta!

3. Välja kolhydratssnåla alkoholalternativ i den mån det går.

4. Satsa på vardagsmotion! Simma, promenera, dansa. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar