måndag 28 maj 2012

En dags fasta!

Efter en till gårdag som inte gick som planerat så är jag trött på att curla mig själv och min kropp genom att säga att "det gick ju bra ändå, du höll dig ju ifrån godis". Vilket stämmer, men det är inte en lika stor bedrift för mig nu som förut och nu ska det vara FOKUS.

Största (och enda) problemet är ju egentligen alkohol. Tyvärr är det ingenting som jag känner att jag kan ge upp eller dra ner på, iallafall inte nu i sommar!

Min mage har iallafall sagt ifrån på skarpen med knip och halsbränna, så idag blir det till att köra fasta med te i olika sorter, massa ingefära och citron i och en ask läkerol.

Så får vi se om vi kan få bukt på det här eller om det bara blev ett steg fram och ett bak.

Om två veckor reser jag bort till Kalifornien med min kille för att hälsa på hans familj och vänner.. jag måste få ihop en plan på hur jag ska hantera semestern kostmässigt utan att tappa kontrollen totalt. Lär bli en hel del kalasande också.. lägger upp planen i ett nytt inlägg snart!




Gjorde förresten en god kokossmoothie igår på kokosmjölk, hallon, mango och vaniljpulver!



1 kommentar:

  1. Jag vet!! Kosten är så mycket mer än att hålla sig borta från godis!! Jag kan få dille på nyttigt mums, som innehåller lika mkt kalorier men mer näring. Inte heller bra!

    SvaraRadera