söndag 6 maj 2012

Tetokig!

Något jag verkligen storkonsumerar i alla olika former är te. Svart, örtigt, grönt. You name it, I drink it.

Min fokusperiod går skitbra när det kommer till sötsuget. Påbörjade ju redan avvänjningen i vintras, men har ju frossat varje söndag som en dåre. och nu känner jag mig inte ens speciellt sugen längre. Sugnare däremot är jag på att testa en massa nya recept på både mat och nyttigare bakelser, men det räcker med bara lite av det sistnämnda för att jag ska vara nöjd.

Galna framsteg!

Något jag däremot fortfarande behöver jobba på är småätande och överätning. Kan lätt smälla i mig dubbelt så mycket, dubbelt så snabbt som min sambo trots att det är han som väger dubbelt så mycket!

Det är där mitt älskade te kommer in, dricker det efter maten och mellan måltider och det är helt klart det mest effektiva som jag har provat på för att lyckas förändra den här dåliga ovanan. Kryddar den gärna med ingefära, kanel eller citron också. Yummm!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar