fredag 18 maj 2012

Kunde ju helt klart gått sämre!

Ja, min aptit tog ju aldrig slut igår som alltid när jag är lite (väldigt) "dagen efter". Äter en stor portion och är hungrig igen efter en halvtimma.

Den goda nyheten är att jag bara åt bra grejer, den lite sämre är att det landade på 4700 kalorier. Under min fokusperiod försöker jag hålla mig runt ~1400 så det var väl kanske inte toklyckat.

Bokför allt nu under fokusperioden, även det tråkiga med kaloriräkning eftersom det ger mig en bättre översikt, men använder shapeup-appen så det går rätt så smidigt!

Nu är ju inte jag någon kontorsnisse eller i överhuvudtaget en speciellt seriös person så min bokföring är lite densamma.
Fyller i allt i min japanska rilakkuma-kalender! :))

Cupcakesen är för när jag gått loss lite för mycket, flaskorna och drinkarna är när det har intagits alkohol (ser lite för ofta ut nu när jag ser på det, men hey, det är ju typ sommar!) och siffrorna är kalorimängden.

Har ju inte gått superbra om man kollar bokföringen så jag är glad att vågen pekar åt rätt håll iallafall!

Vad det beror på vet jag inte, antagligen lite bra ämnesomsättning, att jag har dragit ner på kolhydrater och socker (fast jag är inte i ketos) och att jag framförallt dricker rött vin eller vitt och torrt kanske. Har ju inte tränat heller, mest bara promenerat.

Ska fokusera hårdare nu de sista tre-fyra veckorna så jag tappar dom två sista kilona! :))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar