tisdag 5 juni 2012

Sluta räkna!

Den här veckan slutar jag räkna kalorier och näringsvärde!

Trots att det är fruktansvärt tråkigt att räkna så tycker jag att det är bra att göra det i samband med en kostomläggning. Inte bara för att se hur mycket energi man får i sig utan för att ha koll på förhållandet mellan protein, kolhydrater och fett. Nu känner jag att jag har koll på det och kommer bara använda mig av shapeup-clubs app när det är någon ny maträtt på tillexempel restaurang som jag vill få reda näringsvärdet på!

Tycker att kaloriräkning i övrigt bara bär med sig att man blir jättefokuserad på mat och knappt tänker på annat. Trots att planering är a och o så vill man kunna fokusera på annat mellan varven, annars är ju risken större att man överäter.

Ska väga mig på torsdag och på söndag är min formtoppning egentligen över, men eftersom jag tvivlar på att jag nått mitt mål och mest gått plus/minus/noll senaste veckan så får jag fortsätta på semestern! Kommer att bli en liten utmaning. ;)

Får väga och mäta när jag kommer hem från Kalifornien och även skriva upp det i lilla rutan till höger! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar