måndag 18 juni 2012

Proteinbars!

Även om jag inte är en ihärdig brukare av proteinbars så måste jag ändå säga att jag blev glatt överraskad när jag såg att dom bara kostar runt en dollar här! Nästan ingen är sötad med aspartam, men tyvärr med sucralose istället. Hittade bara en sort som är sötad med stevia (Power crunch) som har 10 gram kolhydrater i sig och 14 gram protein. Hittade en annan som inte har något sötningsmedel alls (think Thin) fast då innehåller 20 g protein per bar och 25 g kolhydrater (eller den andra sorten som har 10 g protein och 16 gram kolhydrater). Tycker att "french vanilla creme" är godast av power crunchen och "white chocolate" av think thinsen. ;)

Bättre alternativ istället för godis när sockersuget trycker på!

Har på tal om det faktiskt prövat på lite godis här och där och smakat ett hörn av en bakelse och är väldigt stolt över mig själv för att jag inte gått loss totalt! Verkligen bara smakat. Gör nog sitt till att det är så varmt, man blir inte lika sugen på att frossa. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar