fredag 8 juni 2012

Lingonveckan styr inte!

En sak som jag precis insåg nu när jag fått min lingonvecka är att min extremt dåliga vana att tycka att det är mer okej att proppa i mig en massa onyttigheter bara för att jag blöder har slutat! Och utan att jag riktigt har lagt märke till det!

För idag när jag kom ut ur affären hade jag handlat på mig broccoli och extra mycket kött eftersom jag behöver en massa järn och jag FUNDERADE inte ens över om jag skulle "passa på" att köpa lite godis också bara för att det för tillfället är "mer okej".

Sen så kan jag inte på långa vägar slappna av och tro att sockermonstret i mig är borta men det känns väldigt skönt att det inte är sammankopplat med min mens iallafall! För den grejer tror jag stenhårt bara är en ovana och något som vi tjejer intalar oss själva och varandra för att kunna lägga ansvaret över godisfrossandet på något annat, mensen i det här fallet. ;)



Min lilla rebus jag gjort som betyder "mens minus godis lika med hjärta"! ;)

2 kommentarer:

  1. brukar oxå alltid tro att jag är mer värd och i stort behov av godsaker när jag har mens.. vilket jäkla påhitt :P

    SvaraRadera