onsdag 6 juni 2012

Semesterhjärna!

Tror jag börjar få en semesterhjärna. Lägger det mesta som har med bloggeri och jobb (säkert därför jag kom försent i söndags och inte har varit supernärvarande mentalt resterande dagar) lite på hyllan.

Något jag däremot inte har lagt på hyllan är kosten, tvärtom. Planerar och funderar mer än någonsin känns det som. Hur jag ska göra under resan, a, b och c-planer. Förutom det är det en massa annat som ska styras upp, packning, städning, prata ihop sig om kattvakterier, räkningar, postkoll.. har inte vart borta såhär länge i sträck sen jag var femton och åkte till sydamerika i tio veckor. För ett kontrollfreak som mig själv är det lite småstressigt, önskar nästan att jag var som mina vänner som tar dagen lite som den kommer och packar sista kvällen innan det är dags.

Försöker också styra in lite filmer till min iphone för flygresan, och har laddat ner en hel del podcasts:

Fredrik Paulún på BODY Radio, Everyday Paleo, Fysiopodden, Half size me, Latest in paleo, Livin la vida low carb med Jimmy Moore, The Paleo Solution, Revolution Health Radio.

Min sambo undrade varför jag inte fixade några roliga podcast. Vadå, det är ju det här som är roligt? Har faktiskt redan lyssnat klart på Hanna och Amanda och sen har jag lite Filip och Fredrik också så lite annat finns det ifall jag nu MOT FÖRMODAN skulle tröttna. ;)
Ska läsa boken "sockerbomben" på planet också!

På tal om podcasts, Islatte med kanel är smaskens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar