söndag 8 januari 2012

Om mig!

Hej!

Jag är en 27-årig tjej som aldrig varit överviktig (men däremot haft hög fettprocent och otränad kropp, jag kallar det att vara en pommes frites), men lidit av konstanta magproblem sen tonåren.
Magkatarr sa dom först, nu IBS.

Tränade en hel del hösten och vintern 10/11, men var tvungen att sluta abrupt efter att jag fick en (misstänkt) hjärtmuskelinflammation. Att gå upp för backen hem som jag tidigare kunnat halvspringa i tog nu lång, lång tid med paus emellan. Kände mig som en pensionär. Rasade i vikt, men blev bara "fetare". Pommes frites kallar jag det som sagt, "normalsmal" med hög fettprocent och obefintliga muskler.

Nu, hösten 2011, bestämde jag mig för att ta tag i träningen igen och det har gått framåt sakta men säkert.

Det härligaste är att jag äntligen kan ta backen med raska steg igen utan att bli andfådd!

Efter nyår så bestämde jag mig för att ta tag i kosten också och göra något åt mina magproblem. De första två veckorna uteslöt jag all laktos, gluten, socker (inkl nästan alla kolhydrater förutom de minst söta grönsakerna), dåliga fetter, konserveringsmedel, osv.

Vilket gjorde min mage genast bättre!

Nu har jag fört in laktos och lite mer kolhydrater i kosten vilket magen inte har gjort uppror mot. Konstigt, eftersom jag är laktosintolerant enligt läkaren. ;)

Min fokus nu ligger på muskelbygge, omformning av kroppen och att landa i ett nytt kosttänk och förhoppningsvis bli av med mitt sockerberoende helt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar