måndag 9 januari 2012

Grön röra och lingonvecka

Har precis kommit hem från jobbet och ska snart till tvättstugan innan det är dags för gymmet. Rörde ihop en soppa/röra samtidigt som jag sorterade tvätt!

Något slags recept:

En avokado, 1/3 gul lök och lite purjolök och en vitlöksklyfta som jag mixade ihop med stavmixer. Kokade upp några knippen broccoli som jag sedan mixade ihop med resten, tillsammans med lite kokosmjölk (ville inte att kokossmaken skulle ta överhanden). Slängde ner allt i en kastrull och värmde upp tillsammans med några fyrkanter fryst spenat.

Fick min lingonvecka idag så det är perfekt med spenat som innehåller järn och så broccoli som innehåller kalcium eftersom jag inte äter mejerier just nu!

Soppan/röran blev okej, men det kändes som att det saknades något.. lite fetaost eller grädde kanske.. ;/ får experimentera vidare och se hur man kan göra den ännu bättre! Ska köpa hem kokosnötsmjöl snart också (inte direkt något från scratch men känns ändå tillräckligt naturligt), då lär det bli lite roligare i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar