onsdag 11 januari 2012

Taco night

Igår hade jag och sambon "taco night" här hemma framför en rolig film (forgetting Sarah Marshall). För min del innebar det att steka kyckling i tacosås gjord på tomatpure, tomater, jalapeno, vitlök, chili och lite andra kryddor. Gjorde en guacamole på en halv avokado, en vitlöksklyfta, lite pressad lime och en liiiiten skvätt cocosmjölk (ville inte att smaken skulle tränga igenom). Till det körde jag sallad. Det blev gott och kändes faktiskt tacos! Fast lite fräschare. ;)
Svullade nötter till efterätt, var jättesugen.

Nu däremot så har jag precis kommit hem från en tiotimmars arbetsdag och gymmet. Åt ett ägg och lite kyckling såfort jag kom innanför dörren, men har inte riktigt ork att komma på något att göra till middag. Antagligen blir det väl så att jag ställer mig vid kylskåpet snart och äter kall kyckling och en tomat som ett äpple.


Taconight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar