fredag 27 juli 2012

Proteinöverdos!

Jag har fått ett omvänt problem, ända sen hela den här "förmycketproteinärfarligt"-artiklarna har cirkulerat i media så har jag läst på lite extra. För en frisk människa ska det inte vara farligt, speciellt om man inte har några njurproblem.. MEN jag tror på den gamla klyschan att för mycket av vad som helst aldrig är bra och en kombination av olika saker är bäst!

Så. Med hjälp av shapeupclub försöker jag se till att jag har en bra balans mellan protein, kolhydrater och fett.. och har till min förvåning insett att det som skjuter i höjden är proteinet!
Försöker hålla mig under 120 gram om dagen, men det är så SVÅRT. Måste välja bort så mycket.

Det som jag istället måste få upp är fett. Meckigt det här, måste omvärdera hela mitt mat-tänk. :/




1 kommentar:

  1. JAg får också i mig mycket protein, men jag tänker inte så mycket. Jag äter det jag är sugen på och som håller mig mätt och ger mig energi

    SvaraRadera