onsdag 1 augusti 2012

Ett steg fram, två steg bak?

Vägde mig i morse och vågen visade två kilos uppgång. Vad det beror på är glasklart. Förra veckan så snittade jag 1489 kalorier per dag och den här veckan så har jag snittat 2665 kalorier per dag. Är inte SÅ mycket så det borde egentligen plus minus noll, men har nog samlat på mig en hel del vätska på grund av höjt kolhydratsintag (i form av fullkornsprodukter, yoghurtar, frukt). Anledningen till det är att jag försökt dra ner på proteinet.

Det här har resulterat i att mina insulinnivåer antagligen har åkt bergochdalbana och jag har varken kunnat köra periodisk fasta eller hålla kaloriintaget nere.

Tänker iallafall se det som ett "test" för att påminna mig om hur mitt gamla tänk fungerar (inte bra, tydligen).. och nu ska jag gå tillbaka till att hålla mig under 100 gram kolhydrater om dagen och hålla proteinet under 150 gram iallafall... och höja fettet!

Det är det som kommer att bli svårt för mig. Hur höjer man fettet? Vi drar till Gotland på cykelsemester idag och kan då inte äta något tilllagat (tänker inte böka med att ta med tältkök). Så jag tänker mig att det får bli mycket nötter, oliver, makrill, grillad kyckling, avokado.. kanske köpa en liten flaska olivolja att hälla över salladen?

Kommer inte att registera den här veckans viktuppgång eftersom jag antagligen fyllt på med onödig vätska och helst inte vill registera misslyckanden för mycket. ;o Så nästa vecka hoppas jag på bättre resultat!

Efter regn kommer solsken, en talande bild från igår:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar