måndag 16 april 2012

Fokusperiod

Sållar mig till ledet av alla hälso/träningsbloggar som kör fokusperiod nu.

Förutom att jag såklart vill bättra på konditionen och stärka mitt hjärta så handlar det egentligen framförallt en hel del om beach 2012.

Min åtta veckors fokusperiod börjar idag med en dags "fasta" för att få magen i balans efter gårdagens svullerier. Har även åkt på en magkatarr som gjorde att jag knappt kunde andas igår (vilket tydligen inte hindrade mig från att trycka i mig godis), men det börjar bli bättre nu efter medicinering.

Ska annars köra på som vanligt, fast mer disciplinerat. Mer joggning/löpning, mer promenad, mer fokus på rätt och bra mat. Kommer ha kvar söndag som en lösare godisdag, eftersom jag känner mig själv och vet att motivationen snabbt kommer tryta ifall jag inte får släppa loss lite då och då.
Kommer dock att äta bra under dagen och köra skräpet på kvällen. Förhoppningsvis så fortsätter jag gå ner trots det, eftersom det verkar gå åt rätt håll redan nu med lösare tyglar.

Har tagit bilder nu och ska göra om det om fyra veckor och sen slutresultatet om åtta!

Eftersom jag har magkatarr så skippade jag joggningen idag och gick ut på en pw istället:


 Vad som hände med klaffarna vet jag inte, råkade flippra bort dom verkade det som. ;o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar